Mangalore/Kerala - Reisverslag uit Mangalore, India van waarisWaldo - WaarBenJij.nu Mangalore/Kerala - Reisverslag uit Mangalore, India van waarisWaldo - WaarBenJij.nu

Mangalore/Kerala

22 Juli 2014 | India, Mangalore

Zo, weer een reisverslag na 2 weken stilte ! :)
Tja, waar moet ik beginnen zou ik bijna denken... De afgelopen 2 weken gingen best snel voorbij, als ik er nu over nadenk. Nu zit ik bij Interne geneeskunde, waar de prof gelukkig uitlegt wat de patiënt heeft en je betrekt bij het gehele gebeuren.

Vorige weekend zijn we naar Mangalore geweest. Hier hebben voornamelijk gefeest! :) Zaterdags hebben we de dag doorgebracht met wat rondlopen in Mangalore en in een winkelcentrum gebowld. 's Avonds hebben we gezocht naar een goede spa voor massages, maar helaas duurde het met de riksja's zo lang, dat we net na sluitingstijd voor de vrouwenmassages aankwamen. Dus toen konden we weer terug. Daarna zijn we wat gaan eten in een super leuke bar. Het leek een beetje op een Engelse bar, met biertjes en foto's van speciale bieren. Je kon hier zelfs beef eten, wat voor India best vreemd is, aangezien een koe heilig is!
Na het eten zijn we naar een kroeg gegaan. De kroeg leek net een Engelse pub, met kleine barretjes aan de zijkant, waar overal een tap op stond. Hier kon je dus zelf je biertjes tappen, wat ook wel eens leuk is, na al het bier uit flesjes drinken hier :P
Zondags hebben we lekker rustig aan gedaan met ontbijt op de hotelkamers. Later zijn we Mangalore zelf weer ingegaan, om wat te lunchen en drankje te doen in een barretje. Eigenlijk hebben we niet veel gedaan deze dag. Na een hapje en drankje moesten we helaas al weer terug naar het hotel om uit te checken en terug te gaan naar Manipal.
Afgelopen week kwamen 2 van de Nederlandse meisjes bij mij meelopen op Interne, terwijl de andere 2 co's een weekje MDL gingen doen. Voor mij wel leuk, zo was ik gelukkig weer niet in m'n eentje daar :)
Eigenlijk gebeurd er door de weeks niet veel bijzonders, behalve op woensdags de karaoke in cafe 18! Heerlijk fout, maar ooh zo leuk om foute nummers en klassiekers mee te mogen blèren, zonder dat mensen je vreemd aankijken :P
Het uitgaansleven hier in Manipal is eigenlijk een beetje dood. Sinds ongeveer 1,5jaar sluit hier alles rond 2300-23;30, dus je bent altijd vroeg thuis. We staan regelmatig in barretjes/kroegen die dan geheel leeg zijn, behalve dat wij er als Nederlandse groep in staan; ook wel leuk, een kroeg voor je alleen, kun je je eigen muziek laten draaien :)

Afgelopen weekend zijn we naar Kerala gegaan. We zijn hier met de bus heen gegaan, deze keer een soort van semi-sleeper bus; oftewel een bus waar je je rugleuning wat naar achter kon doen, geen echt succes :P
In Kerala hadden we echt ons mooiste onderkomen tot nu toe. We hadden een eigen boot, welke met een soort rieten dak afgewerkt was. We waren met z'n achten, en hadden de gehele boot voor ons alleen, dus een klein feestje hebben we er wel van gemaakt! :)
We hadden op de boot eigen personeel, welke ons bediende met eten, wat ook voor ons gekookt werd! :) Voor ons was dit dus wel een weekendje luxe, wat echt heerlijk was!! :)
Zondags moesten we redelijk vroeg de boot weer af. Eerst hebben we nog een full body massage gehad. Dit was niet iedereen van de groep goed bevallen, aangezien ze nogal hardhandig kunnen zijn hier, maar ik vond het best aardig, alleen de olie overal op je lichaam de gehele dag was vies.Later gingen we Kerala zelf wat rond om wat dingetjes te bezichtigen, zoals een synagoge en een kerkje, maar echt bijzonder was het allemaal niet. We hebben verder in een leuk barretje geluncht. Het barretje heette de 'Teapot' en dat beschrijft het geheel. De gehele ruimte hing ook vol met theepotten.
's Avonds hebben we nog wat gegeten in een restaurant wat aanbevolen werd in 'the lonely planet'. Het stond bekend om z'n visgerechten, wat ik alleen maar kan beamen! :) Ik had zelf een kokoscurry met garnalen en citroenrijst!
Na het eten moesten we weer terug met de bus naar Manipal.
Helaas had de bus 1,5h vertraging, waardoor we maandag ochtend te laat aankwamen om college te volgen van de prof.
Na een snelle douche en wat ontbijt hebben we ons toen bij de rounds bij de groep gevoegd waarna en normale dag volgde.

Morgen is voor 5 mensen van de groep de laatste dag dat ze hier zijn, dus dat gaan we dan ook vieren met een foute karaoke avond waarschijnlijk! :)
Komend weekend gaan we waarschijnlijk met de 2 overgebleven studenten en de 2 nieuwkomers naar de hoogste watervallen van India, dus ik ben benieuwd! :)

• 22 Juli 2014 - 13:21

Marleen:

Klinkt alsof je het daar super naar je zin hebt Bro!
    Geniet ervan!!

xxxx

• 22 Juli 2014 - 18:11

Dad:

Toppie Wouter,

fijn dat je er een fijne tijd hebt en nu toch ook nog wat kunt leren.
    Bedankt voor je verslag,
    dad

• 22 Juli 2014 - 19:06

Lonneke:

Halve dagtaak om deze epistels te lezen, maar wel heel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! :-) kus vanuit Vietnam, ik zit bij je om de hoek ;-)