Goa & Time for a change! - Reisverslag uit Manipala, India van waarisWaldo - WaarBenJij.nu Goa & Time for a change! - Reisverslag uit Manipala, India van waarisWaldo - WaarBenJij.nu

Goa & Time for a change!

Blijf op de hoogte en volg

08 Juli 2014 | India, Manipala

Zo, daar ben ik weer met een update vanuit Manipal! :)
Ik zit nu al in week 3 van mijn verblijf hier, maar toch voelt het alsof ik er al langer ben.
Afgelopen weekend ben ik met de groep Nederlanders hier naar Goa gegaan. In Manipal sluit alles zo rond 23;30-0;00, dus het voetbal van afgelopen weekend konden we hier niet zien! Daarop hadden we besloten om naar Goa te gaan.
Goa is een gebied in India, wat meer Westers is dan de rest va india. Je kan er bijvoorbeeld ook gewoon rund eten, wat in de rest van India streng verboden is!! [koeien zijn heilig etc...]
Zaterdag ochtend ben ik nog naar het ziekenhuis gegaan, en 's middags vertrokken we naar Goa. We gingen met de trein, wat uiteindelijk nog zo'n 5h reizen was. Gelukkig hadden we een sleeping klasse. Dit zijn de wat duurdere tickets (400 rupee oid [ong €5]), maar dan heb je wel een bed om te slapen. In de normale klasse is het blijkbaar te vergelijken als een veolia trein tijdens de carnaval, maar dan 5h lang en met zeer asociale mensen.
Gelukkig hadden wij dus de "dure" tickets en konden we zelfs nog even slapen in de trein.
Toen we aankwamen in Goa moesten we nog ong 1h met een taxi voor we bij het hostel kwamen. Het was echt een klein paradijsje in vergelijking tot de rest van India. Er was een zwembadje, een chill tafel met bar en de kamers waren ook goed!
's Avonds zijn we uit eten gegaan met de eigenaar van ons hostel erbij! We hebben lekker aan het strand gezeten en karaoke gedaan. Het eten kwam pas laat, omdat we ook pas laat daar waren, Maar toen we klaar waren zijn we de "strip" van Goa over gegaan naar een bar/club genaamd Mambo's.
Hier hebben we wat drankjes gedaan en uiteindelijk ook de voetbalwedstrijd gekeken! De wedstrijd begon hier pas om 1;30h am, dus tegen de tijd dat het klaar was, waren we allemaal redelijk dood.
Zondags hebben we lekker uitgeslapen en ontbeten aan het zwembad. Toen iedereen klaar was zijn we vertrokken naar het strand, om daar drankjes te doen. Gelukkig konden we ook nog even in de zon zitten, wat toch wel heerlijk was. 's Avonds zijn we weer terug gegaan met de trein naar Manipal, omdat we maandags weer moesten werken.
Maandags ben ik weer begonnen met mijn coschap oogheelkunde. Het was weer een poli dagje, maar na 2h mensen te hebben aangehoord die in een vreemde taal aan het brabbelen waren, hield ik het voor gezien. Ik heb later die dag een man hier in het ziekenhuis gemaild, die alles regelt voor de co's hier, met de vraag of ik mocht wisselen naar Interne geneeskunde. Gelukkig had hij daar geen problemen mee, noch mijn mentor in Nederland.
Vanaf vandaag (=dinsdag) ben ik dan ook begonnen bij Interne, samen met 2 andere co's die er al liepen. Wat een verlichting was dat zeg, mensen om mee te praten tijdens je werkdag...
Nu hopen dat de uni er geen problemen mee heeft, want terug naar oogheelkunde wil ik dus niet!

De plannen voor komende weken zijn nog niet geheel duidelijk, die hangen af wat Nederland doet tijdens het WK. De wedstrijden willen we natuurlijk wel zien, dus dan zouden we weer ergens heen moeten waar het te zien is. Afwachten dus maar even.

  • 08 Juli 2014 - 14:21

    Marleen:

    Leuk om te lezen Bruder!
    Fijn dat je het naar je zin hebt :-)
    Ben benieuwd naar de live versie als je terug bent!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 2585

Voorgaande reizen:

18 Juni 2014 - 31 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: