Op naar een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van waarisWaldo - WaarBenJij.nu Op naar een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van waarisWaldo - WaarBenJij.nu

Op naar een nieuw avontuur!

Blijf op de hoogte en volg

18 Juni 2014 | Duitsland, Düsseldorf

18.06.14, 10:45 am, Düsseldorf airport.
En daar sta je dan. Je tas is ingecheckt, de koffie is op en het is tijd om door de douane te gaan. Ik heb al aardig wat vliegkilometers gemaakt, van San Francisco tot aan Kenia en van Alaska tot aan Turkije. Toch is deze reis anders. Ik ga voor het eerst alleen op reis. Alleen op reis naar een ver land. Kasturba Medical Center in Manipal, India, daar zal ik de komende 10,5 week doorbrengen als coassistent oogheelkunde.
Deze reis is niet alleen anders door het alleen reizen, of de afstand. Deze keer is het ook anders, omdat ik, naast mijn familie, nog iemand achter laat in Nederland. Deze keer heb ik een relatie. Deze keer is dus anders door dat ik in mijn eentje vlieg, door de afstand en doordat ik een relatie heb. Een combinatie die voor mij even wennen is.
Op dit moment zit ik op Bangaluru (=Bangalore) airport. Mijn vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi ging prima. Een echte aanrader, dat vliegen met Ethihad. Nog beter dan je bij KLM al kunt verwachten! Het eten was goed, ze kwamen vaak langs voor drinken en alles was al inbegrepen in je ticket. Wat ook erg fijn was aan het vliegtuig, was de optionals die aanwezig waren. Zo was er bijvoorbeeld een USB aansluiting in de stoel aanwezig, en een internetkabel-ingang. Wat verder ook erg fijn was, was dat de stoel niet alleen met de rugleuning naar achter kon, maar de zitting verschoof mee, wat extra comfort gaf. De verlichting in het vliegtuig werd al gedimd tijdens deze vlucht, wat mij verbaasde, aangezien het nog overdag was (zelf met tijd van bestemming). Tussendoor heb ik nog wel met mijn raampje open gezeten, zodat ik aar buiten kon kijken. Verder heb ik die 6h doorgebracht met voornamelijk muziek luisteren en naar een film kijken [‘The awkward moment”]. Best goede entertainment voor die tijd, al zeg ik het zelf.
Toen we aankwamen in Abu Dhabi moet ik een beetje haasten, de vlucht was 35 minuten te laat vertrokken, en ik had eigenlijk maar een uurtje. Toen ik uit het vliegtuig stapte kreeg ik de eerste knal; het was 35 graden, met een luchtvochtigheidspercentage wat gemakkelijk de 80% zou halen voor mijn gevoel! Eenmaal binnen was er dan wel weer overal airco! Abu Dhabi airport kan ik denk ik het beste vergelijken met Las Vegas! Overal hordes mensen, veel te veel voor de gangpaden en iedereen loopt kris kras door elkaar. Gelukkig hoefde ik alleen door de bagagecontrole en werd m’n ticket gecontroleerd, toen kon ik alweer in de bus naar het vliegtuig!
Eenmaal in het vliegtuig kwam ik tot een wat minder fijne constatering… ik zat op de rij vóór de nooduitgang, wat betekende dat mijn stoelleuning niet naar achter kon. Deze vlucht duurde in totaal ongeveer 4h. En die 4h duurde lang! De lichten bleven deze keer aan, ondanks het feit dat het midden in de nacht was nu. De persoon voor me deed al gouw zijn stoel naar achter, dus ik zat half klem tussen de leuning voor en achter me, rechts de ‘muur’ van het vliegtuig en links mijn Indische buurman die, als door een TIA getroffen, halfzijdig verlamd leek en mijn kant opgezakt was. Gelukkig vloog ik nu weer met Ethihad, dus ik had maar weer een playlist gemaakt met muziek.
Eenmaal aangekomen op Bangalore moest ik mijn koffer claimen en weer opnieuw inchecken. Gelukkig was mijn koffer snel van de band, dus kon ik mooi gelijk door. Door naar de Customs en Boarder security. Of ik nog illegale dingen meegenomen had, zoals levende dieren of bijvoorbeeld goud met een waarde van $10.000… Zoals al te voorspellen had ik dus niets aan te geven en kon ik zo door. Nadat ik mijn koffer geclaimd had, door customs/boarder security was, kon ik opnieuw inchecken. Het meisje aan de incheckbalie vroeg nog waar ik vandaan kwam ¬¬––ze had namelijk erg veel moeite met mijn boarding ticket wat ik in Nederland geprint had, ook al stond het er in het Engels…) Nadat ze wat codes had overgetypt, vond ze me in het systeem en kreeg ik mijn officiële boardingpass. Het inchecken ging gelukkig prima en vlot. Veel anders kon ook niet, als je zag wat voor vliegtuig we vlogen. Het was een kleintje, met van die wiek-propellers aan de zijkant. Gelukkig ging de vlucht zelf heel snel en was ik zo in Mangalore.
Eenmaal aangekomen in Mangalore moest ik eventjes wachten op mijn koffer, maar dat duurde niet zo lang. Daarna ben ik met een chauffeur van de universiteit van Manipal naar mijn hostel gereden in Manipal. Het hostel zit op de campus, wat wel zo handig is. Toen ik aangekomen was bij het hostel moest er even gezocht worden naar mijn naam. Iets met doopnamen die niet in hun lijst stonden of zoiets… toen dat geregeld was, moest ik naar het international office centre, waar ik oa de betaling voor de kamer en het internet moest doen. Dit moest contant gebeuren (hallo 1990..?) en de pin van de bank gaf wat problemen, waardoor ik de betaling pas morgen ochtend kan doen. Hierdoor zit ik de hele dag afgesloten van alles en iedereen.
Gelukkig had ik in de middag de andere co’s gevonden in the food court, waar je ontbijt en luncht. Hierdoor kon ik gelijk kennis maken met iedereen, wat wel zo fijn was. Na de lunch zijn we even terug gegaan naar het hostel, waar na een korte stop we terug de ‘stad’ ingegaan zijn. De andere co’s lieten me zien waar een kleine super zat, waar ik een witte jas kon kopen, en waar ik een prepaid sim kon halen voor 3G op mijn mobiel, zonder me blauw en scheel te betalen!
Helaas duurt het activeren erg lang, waardoor ik nu dus beetje alone op de wereld lijk, afgesloten van de rest. Gelukkig zit ik om de hoek op de gang van een aantal van de andere mannelijke co’s. Er is een whap-groep om zo wat dingen te bespreken zoals lunch en dinner. Maakt het altijd wel zo gezellig!
Morgen zorgen voor genoeg contant geld, zodat ik oa het internet kan regelen! Enig contact met jullie in Nederland is ook wel even leuk namelijk ;-)


Morgenavond (=vrijdag) gaan we met de andere co’s op reis! We gaan naar Hampi, wat een tempelstad blijkt te zijn, volgens de co die het geregeld heeft. Komend weekend dus niet veel te schrijven, maar dat komt erna wel. Jullie hebben je eerste portie er ook wel gehad, als ik zo terug kijk wat ik geschreven heb!

Na het weekend een update als het goed is! ☺

  • 20 Juni 2014 - 19:45

    Theo En Jolanda :

    Hey Wouter,leuk verslag en fijn dat je veilig aan gekomen bent,
    Geniet van je trip naar Hampi :)
    Gr Theo en Jolanda xx

  • 25 Juni 2014 - 21:54

    Dad:

    Hoi Woutje,
    dank voor je eerste verlag. Mooi gemaakt en geeft goed beeld.
    Heel veel plezier daar in India

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 2580

Voorgaande reizen:

18 Juni 2014 - 31 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: