Mysore/Manipal/Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van waarisWaldo - WaarBenJij.nu Mysore/Manipal/Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van waarisWaldo - WaarBenJij.nu

Mysore/Manipal/Mumbai

14 Augustus 2014 | India, Bombay

Zo, weer ff een snelle update voor de thuisblijvers! :)
In de afgelopen 2 weken is er niet zo heel veel gebeurd eigenlijk, vandaar ook de stilte rondom een nieuwe 'waarbenjij'.

2 weken geleden zijn we met de groep naar Mysore geweest. Door de monsoon en slechte weg hier in India was de rit ernaar toe totaal geen pretje. De weg bestond uit veel bochten, net alsof je met die bus in de franse alpen reedt... Ik heb dan ook niet veel geslapen in de bus helaas. Toen we eenmaal aangekomen waren hebben we in Mysore voornamelijk de toeristische dingen bezocht, zoals het paleis en de markt. We hadden het redelijk getroffen met het weer, dus we hebben ook veel bij 1 barretje gezeten, waar je een dakterras had. Hier konden we heerlijk in de zon zitten met een hapje en een drankje.
Uiteindelijk was iedereen dat weekend redelijk rood geworden, voornamelijk doordat niemand meer op mooi weer gerekend had en dus de zonnebrand niet meer mee genomen had :P

Afgelopen weekend ben ik zelf in Manipal gebleven, samen met een andere Nederlander van de groep. De rest van de groep is naar Hampi gegaan. Wij 2 waren al naar Hampi geweest en wilden dus niet nog eens gaan. Er was Zaterdags een soort feest georganiseerd door de uni en het ziekenhuis. We hadden eigenlijk besloten om ernaar toe te gaan samen. Uiteindelijk zijn we niet gegaan, omdat de dames hier blijkbaar in galakleding rondliepen en wij redelijk underdressed zouden zijn :P We zijn toen maar gewoon uit eten gegaan en hebben nog een drankje gedaan met een vriend van ons hier.

Deze week waren nog 2 andere studenten met ons meegegaan naar de afdeling van interne. Ze kwamen een weekje meekijken, dus het was weer gezellig druk met hun erbij! :)

Vandaag vertrekken we rond 17;50 richting Mumbai voor het weekend! :) Morgen is een feestdag hier, dus hebben we vrij en dus een lang weekend. Het is ongeveer 15h met de trein naar Mumbai, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn... :P

Ik heb hier nu nog maar 2 weekjes, dus het aftellen is nu wel echt begonnen voor mij. Moet zeggen dat de tweede helft van mijn verblijf wel echt sneller lijkt te gaan dan het eerste deel. Volgende week loop ik een weekje mee met MDL, dus ik ben benieuwd hoe het er hier aantoe gaat :P Mijn laatste week is ook weer een korte week, aangezien die vrijdag ook weer een feestdag is hier.

Tot zover weer een kleine update van mijn leven hier. Nu snel tas inpakken voor het weekend! :)
Na dit weekend wellicht een nieuwe update, of ergens eind volgende week anders.

• 14 Augustus 2014 - 14:21

Lonneke:

Wouw gaaf naar Mumbai, ik ben benieuwd hoe je het daar gaat hebben!
    Voor nu heel veel plezier, en zoooo jammer dat ik je net ga mislopen (wij vertrekken de 26e).